• قائمشهر، خ مدرس، آمین 29، ط 6، واحد 508
  • تلفن تماس :  01142216292 / 09335556179
  • شنبه - چهارشنبه   16:00 تا 20:30

تقویت انگیزه (قسمت اول)

  • دیدگاه: 0

به نظر شما چه عاملی انگیزه ی ما را تحریک می کند و باعث می شود اشتیاق بیشتری به هدف هایمان داشته باشیم؟ رسیدن به پول؟ شنیدن تعریف و تمجید؟ پیشرفت؟ رقابت؟ محققان معتقد هستند که حالا شاید به اندازه ی قبل پول، نتواند انگیزه ی ما باشد و تاریخ انقضای این طرز فکر تمام شده است. ولی مهم ترین عامل ایجاد انگیزه چیست؟

پیشرفت!

از تاثیر کارهایی که انجام داده اید غافل نشوید. مهم نیست در حالا صحبت کردن با همکار یا همسرتان هستید یا سعی دارید به خودتان انگیزه بدهید، اجازه بدهید برای چند لحظه قهرمان شوید. ولی چطور؟

حین نوشتن لیستی از کارهایی که باید انجام بدهید، مواردی را یادداشت کنید که انجام داده ید. برای خودتان جشن کوچکی بگیرید و موفقیت هایی که داشته اید را ذکر کنید.

برای پروژه های بزرگی که در سر دارید یک تخته ی موفقیت بسازید. هر مرحله از پیشرفت را روی تخته اضافه کنید.

حین صحبت کردن با همکاران خود، به جای صحبت کردن از اموراتی که باید انجام شود، از کارهایی بگویید که انجام شده. حین تعریف کردن از آن ها به موارد مشخص اشاره کنید. نقطه ی شروع را به آن ها و خودتان یادآوری کنید.

با خودتان مهربان باشید!

صدایی که مدام در ذهن شما پخش می شود تاثیر مهمی در پیشرفتتان دارد. پس به آن آگاه باشید:

وقتی با خودتان صحبت می کنید این صدا مهربان است؟ عصبانی است؟ سرزنشگر است؟

آیا افکار شما با اعمالتان تطابق دارد؟

آیا می توانید این افکار را به راحتی به دیگران بگویید؟

واقعیت این است که مغز ما چیزهایی که می شنود را باور می کند. پس از تکرار کردن افکاری مثل: من بدشانسم، اسم ها یادم نمیمونه، ارتباطم با دیگران بده، من خلاق نیستم، من نمی توانم، خودداری کنید.

عادت ها!

برخی از عادات بد به قدری در سبک زندگی ما نفوذ کرده اند که دیگر نسبت به آن ها بی تفاوت شده ایم. ولی این عادات می توانند روی انگیزه ی ما تاثیر منفی داشته باشند مثل:

رژیم غذایی ناسالم، سیگار کشیدن، بی تحرکی، بیش از حد کار کردن، کم کار کردن، بیش از حد تلویزیون دیدن، غیبت کردن، بی نظم بودن، فراموشکاری، دروغ گفتن، غر زدن و چشم پوشی از مشکلات

پس سعی کنیم این عادات را کنار بگذاریم و بدانیم که قدم اول بهبود انگیزه این است که بپذیریم افکار ما مستقیما با اعمال ما مرتبط هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *